دیدبان

تصاویر/ زیبا‌ترین کلیسای حلب تخریب شد

تصاویر/ زیبا‌ترین کلیسای حلب تخریب شد

دیدبان: گروه‌های تروریستی با حمله خمپاره‌ای به منطقه‌ای در شمال حلب، بخش اعظم کلیسای مریم مقدس را تخریب کردند. در این حملات چند خمپاره به کلیسای حضرت مریم در منطقه شیخ مقصود اصابت کرد و بخش‌های زیادی از آن تخریب شد.

کلیسای جامع حضرت مریم از زیبا‌ترین کلیساهای حلب به شمار می‌رود که بنای ساخت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد.منابع محلی در حلب به این پایگاه خبری گفته‌اند که منطقه شیخ مقصود بیش از گذشت یک ماه، همچنان از سوی گروه‌های تروریستی هدف قرار گرفته است.

این منابع تاکید کرده‌اند که حمله‌های تروریستی نه تنها غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند، بلکه به اماکن مقدس و مذهبی نیز کشیده شده به گونه‌ای که بخش بزرگی از کلیسای مریم مقدس واقع در این منطقه تخریب شده است.

در موردی مشابه، کلیسای کومیداس نیز از سوی گروه‌های تروریستی هدف قرار گرفته بود، افزون بر اینکه مسجد جامع استانبولی نیز از این حملات بی‌نصیب نبوده است.

منابع میدانی پیشتراعلام کرده بودند: گردان موسوم به جیش الاسلام دیگر گروه تروریستی فعال در سوریه، منطقه شیخ مقصود را با سلاح‌های شیمیایی هدف قرار داده‌اند که در جریان این حمله، شمار زیادی کشته و زخمی شده بودند.

آتش بس سوریه از اوایل اسفند ۹۴ برای برای برقراری صلح و آرامش در این کشور جنگ زده که بیش از ۵ سال درگیر جنگ داخلی است، آغاز شد، اما شامل گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی‌شود.

کشور بحران زده سوریه بیش از ۵ سال است که درگیر جنگ تمام عیاری است که از سوی غرب و در راس آن‌ها آمریکا و دیگر کشورهای منطقه حمایت می‌شود.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن